dag 5 en 6: grand canyon - monument valley - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu dag 5 en 6: grand canyon - monument valley - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu

dag 5 en 6: grand canyon - monument valley

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

28 Juli 2013 | Verenigde Staten, Moab

Yo!

Gisteren zijn we de dag goed begonnen met een helikoptervlucht boven de Grand Canyon, wat is dat gaaf! Pas dan zie je hoe immens groot die canyon is!
Vliegen in een helikopter is ook best bijzonder, het lijkt net of je stil in de lucht hangt, terwijl je toch 100 mijl per uur gaat! Alleen als de piloot de helikopter scheef hangt, merk je dat je vliegt.
Na de vlucht zijn we de canyon ingegaan om een wandeltocht te doen. Er zijn meerdere paden en ook met de pendelbus kom je op mooie plekjes. We hebben eerst heerlijk een uurtje in de schaduw gezeten en zijn toen richting pendelbus gegaan om ons naar het mooiste plekje (volgens de gids) te vervoeren. Inmiddels pakten donkere wolken zich al samen boven de canyon, je zag de bui al op je afkomen. Eenmaal in de bus vielen de eerste dikke druppels. Toch uitgestapt bij het uitkijkpunt en het begint me toch te hozen! Onweer, regen, brr! In 2 minuten zeiknat geregend! Gelukkig kwam er al snel een pendelbusje en werden we naar beneden gebracht, waar we in een bushokje konden schuilen. Het onweer zat inmiddels boven ons en de regen zorgde voor modderstroompjes. Toen het iets zachtrr ging zijn we toch maar met zn vieren gaan rennen naar het verzamelpunt in de hoop dat gids Adriaan daar was met de bus, maar die was natuurlijk weer nergens te bekennen... dan maar een paar potjes pesten in het grand canyon museum. Steeds meer mensen vsn de groep druppelden binnen en de spannendste verhalen gingen rond, er zouden die dag ervoor mensen dood geslagen zijn door de bliksem, mensen uit onze groep waren naar beneden gegaan en konden door de modderstromen niet meer naar boven en er was een man kwijt. Gelukkig viel het allemaal mee en zijn we weer veilig terug.

Vanmorgen hebben we de canyon verlaten en hebben we een lange busdav (12 uur) gehad. Onderweg wel gestopt bij Monument Valley, waar we een jeeptocht gemaakt hebben. Wederom slecht weer, maar niet zo heftig als gisteren. Monument valley was erg mooi om te zien.
Nu ben ik in Moab en ga ik lekker slapen. Over 6 uur (!) Gaat mn wekker alweer!

Xx Corrie

• 28 Juli 2013 - 07:55

Corrie Oosterlaken:

Ik zou dolgraag foto's erbij zetten, maar dat weigert mn tab... jammer!

• 28 Juli 2013 - 10:50

Monique Schaap:

Zeker jammer dat er geen foto's bij staan leuk om te lezen wat je allemaal doet

• 29 Juli 2013 - 01:04

Chantal:

Ondanks dat kutweer ben ik nog steeds stikjaloers hoor!

• 29 Juli 2013 - 01:04

Chantal:

Ondanks dat kutweer ben ik nog steeds stikjaloers hoor!

• 29 Juli 2013 - 03:51

Corrie Oosterlaken:

Hahaha, t is bij jullie ook rotweer toch?? ;-)