Koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu Koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu

Koh tao

Blijf op de hoogte en volg Corrie

20 Juli 2016 | Thailand, Koh Tao

Sawadee kha!

Leuk dat jullie meelezen, thnx voor de reacties!

Gisteren zijn we vanuit Chumphon over gevaren naar het eilandje Koh Tao. Koh Tao wordt beschreven als een rustig eiland, maar dat klopt niet. Ook hier veel toerisme...
We zitten hier met volle maan, dus het is sowieso druk op het eiland vanwege de full moon party. Daarnaast was het gisteren en vandaag een nationale feestdag om buddha te eren. Wij hebben er weinig van gemerkt, er werd alleen geen alcohol geschonken.

Gisteren had ik een ontzettende offday. Alles vloog me even aan; de groep (ik vind de groep niet leuk), de vele toeristen, de muggen, de hitte, het weinige slapen, etcetera. Ik ben toen maar even naar mijn kamer gegaan en heb wat tijd voor mezelf genomen. Eenmaal terug beneden wist ik wat ik zou gaan doen: duiken! Even afgezonderd van een groep, die grotendeels ging snorkelen. Ik boekte meteen een trip voor de volgende dag.
Daarna ben ik naar het strand gegaan en heb naar de prachtige zonsondergang gekeken, om vervolgens op mijn kamer in slaap te vallen. Na een flinke nachtrust zag alles er weer wat beter uit.

Vanmorgen werd ik om half 12 opgehaald en naar de duikschool gebracht. Vanwege de problemen die ik de laatste tijd met mijn oren heb was het even spannend of ik mocht duiken, maar de arts keurde het goed. Samen met een Vlaams meisje (gezellig!) en de instructrice gingen we de boot op. Na een poosje varen werden we ingepakt en mochten we bepakt en bezakt de boot afspringen. Daar kregen we eerst in het ondiepe wat training over hoe te ademen en hoe te communiceren onder water. Vervolgens gingen we tot 6 meter diep duiken. We kwamen daar vooral veel snorkelaars en andere duikers tegen (hoezo massatoerisme?), maar ik heb ook zat prachtige vissen gezien. Na een poosje gingen we terug naar de boot. De instructrice vroeg of ik nogmaals wilde, tot 12 meter diepte. Tuurlijk! Het andere meisje mocht niet mee ivm gezondheidsproblemen.
Op een nieuwe locatie werd ik opnieuw ingepakt en via een touw gingen we dieper en dieper. Ook daar waren al veel te veel duikers. Maar desalniettemin was het prachtig. Ik heb zelfs een grote rog gezien! En naar Dory hoeven we niet meer te zoeken, die zit ook in Thailand!
Een ervaring om niet te vergeten!

Morgen reis ik weer verder. De komende 3 a 4 dagen verblijven we op Ko Samui, een eiland wat bestaat uit massatoerisme. Ik hoop dat het meevalt. Thailand is prachtig, maar ook veel te toeristisch, dat is jammer!

Liefs,
Corrie

  • 20 Juli 2016 - 20:28

    Sanne:

    Een offday mag je best is hebben! Geniet lekker van al het mooie om je heen!!! Deze ervaringen pakt niemand je meer af!!

  • 20 Juli 2016 - 22:51

    Corrie:

    Jammer van de groep. Maar gelukkig ga je zelf je eigen weg en kan je toch genieten van je heerlijke vakantie in het mooie Thailand. Veel plezier in Ko Somui. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Corrie

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 23362

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Zuid Afrika

12 Juli 2017 - 20 Juli 2017

Marokko

12 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Thailand

28 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Kenia!

22 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondreis Verenigde Staten (Westkust)

11 Juli 2012 - 18 Juli 2012

Jordanie

Landen bezocht: