dag 1: Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu dag 1: Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu

dag 1: Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Corrie

13 Juli 2016 | Thailand, Ayutthaya

Hoi allemaal!

Hier is dan mijn eerste blog uit een zeiknat Thailand...

Na een lange, lange, laaaaaange vlucht kwamen we om 7.00 uur (2.00 in nl) in Bangkok aan. Daar maakten we kennis met de groep, waarvan ik er al 2 op Schiphol ontmoet had.
Reisleider Joe stond ons op te wachten met een hele grote bus voor maar liefst 7 mensen. Lekker, we hadden allemaal ons eigen plekje. We zijn na een korte tussenstop doorgereden naar het hotel, Riverside in Ayutthaya. Daar aangekomen mochten we even tot half 1 de tijd doden, omdat er nog 2 mensen met een latere vlucht aankwamen. Op m'n kamer was ik inmiddels behoorlijk gaar, want geheel volgens traditie had ik ook nu niet in het vliegtuig geslapen. Daarbij deed m'n entertainmentset het niet, wat de vlucht zo lang maakte..
Om half 1 zijn we eerst gaan lunchen. Inmiddels had ik behoorlijke trek, want het vliegtuigvoer was dit keer echt smerig. We gingen naar een leuk Thais restaurantje, waar we een buffet kregen. Geen idee wat ik gegeten heb, maar 't was wel lekker (en pittig.......)
Daarna zijn we 1 tempel en 1 ruïne wezen bekijken. Dat was prachtig! De mooiste foto's staan op m'n canon, maar met m'n telefoon heb ik ook wat plaatjes weten de schieten.

Bij de tempel liet Joe ons 1 voor 1 met een koker schudden. Daar moest je 1 stokje uit schudden, op dat stokje stond een nummer en dat nummer voorspelde de toekomst. Mijn nummer was 2. Dat betekent dat ik een zorgeloze toekomst tegemoet ga. We zullen zien!
De eerste zorg is echter al begonnen, want de app plaatst m'n blog maar voor de helft.... grr!

Na de tempel gingen we naar de ruïne. Ook dat was heel mooi! En hier maakten we kennis met de Thaise Moesson. De eerste spetters vielen, snel ruimde ik m'n camera op en pakte m'n paraplu, maar voor die open was, was ik al doorweekt! Ach, 't koelde wel even lekker af. Inmiddels zit ik weer even op m'n kamer, op de 9e verdieping, en is er ook onweer los gebarsten. Het klinkt nog redelijk ver, maar 't is gaaf om te zien!

Straks gaan we nog even eten met elkaar en daarna naar een praatje van Joe luisteren over de komende dagen. Vanaf morgen gaan we 2 nachten back to basics op de River Kwai. We slapen daar in een drijvend Jungle hotel zonder elektriciteit! Ben benieuwd!

Na 1 dag staat mijn spinnenteller nog op 0! lijkt mij een prima aantal om zo de hele vakantie te houden!

x Corrie

  • 13 Juli 2016 - 12:41

    Juanita:

    Hoi Corrie,
    Wat fijn om te horen dat je goed aangekomen bent in Thailand...
    Geniet van alles...


  • 13 Juli 2016 - 13:23

    Marleen:

    Eén troost: hier in Nederland is het ook zeiknat en gisteren leken we ook wel met de Thaise Moesson te maken hebben gehad. :-) Geniet lekker!

  • 13 Juli 2016 - 14:40

    Margriet Bregman :

    Gelukkig goed aan gekomen nu kan het groet genieten beginner.ben benieuwd wat je nog meet mee fast maken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Corrie

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 23364

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Zuid Afrika

12 Juli 2017 - 20 Juli 2017

Marokko

12 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Thailand

28 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Kenia!

22 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondreis Verenigde Staten (Westkust)

11 Juli 2012 - 18 Juli 2012

Jordanie

Landen bezocht: