Wildlife rescue center - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu Wildlife rescue center - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu

Wildlife rescue center

Blijf op de hoogte en volg Corrie

18 Juli 2016 | Thailand, Hua Hin

Sawadee kha!

Gisteren ging het dan eindelijk gebeuren! Voor mij nu al het hoogtepunt van de vakantie, een dagje meelopen in het Wildlife Rescue Center.

Met een deel van de groep vertrokken we 's ochtends naar het center. Daar werden we samengevoegd in een Internationale groep. Eerst kregen we een rondleiding langs varanen, Maleischische beren, gibbons, otters en nog veel meer dieren! We kregen veel informatie over de dieren. De meeste dieren zijn als huisdier gehouden en werden uiteindelijk te groot of te opstandig voor de eigenaar en werden zo afgegeven bij het center. Daar worden ze opgevangen en wordt gekeken of ze klaar gestoomd kunnen worden om terug in het wild te gaan. Helaas is dit niet voor alle dieren mogelijk, de dieren die niet meer uitgezet kunnen worden blijven in een zo natuurlijk mogelijke omgeving.
Na de rondleiding kregen we een lunch en daarna kwam het moment waar ik al zo lang naar uitgekeken had: het verzorgen van de olifanten!
De groep werd opgedeeld en de olifanten mochten uit hun hok. We kregen een emmertje fruit en gingen een stukje wandelen met de olifant. Met zijn slurf pakte hij het fruit uit je hand, kicken! Best spannend om zo dicht bij zo'n gigantisch dier te zijn!
Vervolgens ging de olifant stilstaan en was het tijd voor zijn wasbeurt. Met een bezem heb ik hem schoon geschrobt. Wat een ervaring! Als ze me op dat moment daar gelaten hadden, had ik er totaal geen moeite mee gehad! Fantastisch!
Daarna mochten de olifanten in bad. Met een pick-up gingen we alle olifanten langs om ze in bad te zien gaan, het zag er fantastisch uit. Wat een geweldig werk doen deze mensen! Sommige olifanten zijn jarenlang voor ritjes gebruikt en hebben last van vervelende botziektes. In dit center worden ze waar het kan geholpen. De olifanten kunnen helaas niet terug gezet worden in het wild.

Na de excursie zijn we teruggegaan naar ons hotel in Hua Hin.
'S avonds heb ik nog heerlijk een tijd op het strand gezeten. In de verte was een flinke onweersbui gaande, mooi om te zien.

Vanmorgen moesten we weer op tijd op voor een pittige reisdag.  We reizen van hua hin naar chumpon. Onderweg zijn we gestopt bij een ananasveld en een bananen markt. De bananen hier zijn net zo groot als je pink....

Morgen moeten we om 7.30 uur al met de ferry mee, dan verlaten we het vaste land en is het tijd voor bounty eilandjes!

Liefs,
Corrie

• 18 Juli 2016 - 12:41

Sanne:

Leuk om je verhalen te lezen Corrie!
    Enjoy!!!!

• 18 Juli 2016 - 17:10

Janice:

Coco!
    Wat maak je toch weer een hoop mee. Ff wandelen met een olifant, waarom niet?
    Wat een heerlijke stralende foto!
    Ik gun het je! Xxxxx