In the jungle the mighty jungle... - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu In the jungle the mighty jungle... - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu

In the jungle the mighty jungle...

Blijf op de hoogte en volg Corrie

16 Juli 2016 | Thailand, Hua Hin

Sawadee kha!

Hier weer een berichtje uit Thailand!
Donderdagochtend zijn we vertrokken uit Ayutthaya. We zijn eerst naar een museum gereden waar we het een en ander leerden over de geschiedenis van de spoorbrug over de rivier Kwai. Ik vond het museum niet zo boeiend, er was weinig te zien.  Het bestond vooral uit lange lappen tekst.
Vervolgens gingen we lunchen tegenover de echte spoorbrug, in een drijvend restaurant.
Zowel de lunch als het diner bestaat bijna altijd uit hetzelfde, eerst een waterige soep en daarna witte kleefrijst met curry, groente, kip en varken.
Na de lunch maakten we een wandeling over de spoorbrug. Mooi om te zien!
Daarna moesten we nog een uurtje rijden naar een pier in de River Kwai, waar we opgehaald werden met een bootje. We waren  20 minuten onderweg toen we bij ons drijvende jungle hotel aankwamen. Het zag er prachtig uit, een hele rij drijvende kamers op de Kwai.  In de kamer zelf was het pikkedonker, want er was geen elektriciteit. Met mijn zaklamp ben ik eerst op spinnenjacht gegaan, maar doe waren er gelukkig niet te vinden.
Vervolgens heb ik m'n spullen onder de klamboe gestopt en ben samen met nog iemand uit onze groep de jungle in gegaan.
We liepen een klein dorpje in van de Mon stam. Midden in het dorp stond een olifant, die was eigendom van de stam. We mochten er een  ritje op maken, maar als je weeet wat de achtergrond is van deze dieren laat je dat wel uit je hoofd!
Vervolgens zijn we doorgelopen naar een buddha cave, waar enkele beelden stonden en de meest prachtige vlinders vlogen.
Nog een stukje verder zat er een soort vlonder aan de rots vast.  Daar zijn we gaan zitten en we hadden prachtig uitzicht over de rivier. De jungle is zo mooi!
Om half 6 zijn we terug gaan lopen naar het hotel. We besloten een andere route terug te nemen. Na enige tijd kwamen we aan bij het hotel, inmiddels begon het iets te schemeren. Toen we over de loopbrug gingen, hadden we het gevoel dat er iets niet klopte. We stonden bij het verkeerde hotel! (Het jungle hotel bestaat uit 2 delen). We zijn nog 10 minuten verder gelopen en gelukkig was daar ons eigen hotel. Daar zijn we nog even lekker op de vlonder gaan zitten met de voetjes in het water voor het tijd was om te gaan eten. Zo bijzonder om dat in de jungle te doen, tussen de olielampjes. Na het eten zijn we weer op de vlonder gaan zitten En daar hebben we tot zeker half 11 zitten genieten van de geluiden uit de jungle. Je hoort met name de salamanders en de gekko's, soms wat vogels en met wat geluk een aap. Toen kwam het moment dat we toch echt moesten gaan slapen. Ik wad bang dat ik van elk geluid wakker zou worden (want...spinnen....), maar dat viel mee.

De volgende ochtend stonden we vroeg op, want er zou een olifant bij het hotel komen. Helaas kwam hij een stuk later, dus heb ik hem niet kunnen zien/voeren.
We gingen een optionele excursie maken naar de hellfire pass en de Erdawan watervallen.  De hellfire pass was wederom een museum, vergelijkbaar met de eerste. Buiten moesten we een flinke wandeling met grote hoogteverschillen maken. En dat bij een temperatuur van meer dan 30 graden en super benauwd. Dat ging bij mij niet helemaal goed, ik werd erg licht in m'n hoofd. De hitte, het transpireren en m'n jetlag werden even te veel. Na wat water ging het gelukkig weer.
Na deze excursie gingen we lunchen en daarna naar de watervallen.  Ook dit viel me tegen, verschrikkelijk commercieel en toeristisch. En het ergste: alleen maar Nederlanders!
De watervallen bestonden uit 7 levens, tot boven was het een klim van  2 km. Ik ben, na het incident van 's ochtends, niet meegegaan naar boven. Ik heb heerlijk met m'n voeten in het water van een dr. Fish au nature genoten. De dr. Fish visjes leven in die watervallen en komen de dode huidcellen van je voeten knabbelen , een gek gevoel!
Om half 5 moesten we weer bij de bus zijn
 Het deel van de groep die wel naar boven was gegaan, had er zo lang over gedaan dat ze meteen terug moesten toen ze er eenmaal waren, omdat de boel ging sluiten. Zonde dus.

Na deze excursie, die ik best had willen missen, gingen we Terug naar ons jungle hotel. Na weer een grondige spinnen check bleek er ook nu niks te zitten, yes!
Na het eten zijn we wederom op de vlonder gaan zitten. Om 19.00 uur is het opeens donker, zo bijzonder.
Het was nu een hele heldere nacht, we konden de maan en de sterren goed zien. Die nacht heb ik ook echt goed geslapen, m'n jetlag gaf het eindelijk op ;).
Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, want op 7 uur moesten we in de boot zitten.
Na 2 uur in de bus kwamen we aan bij de pier. We mochten weer plaatsnemen in een bootje en werden met redelijk grote snelheid naar de floating market gebracht. Daar waren meerdere kraampjes in bootjes waar we langs gingen. Even verderop mochten we uitstappen en konden we zelf over een soort bazaar lopen. Ik heb meerdere leuke dingen kunnen kopen en het lukte me eindelijk om eens flink af te dingen! Dat is toch best leuk om te doen.
Na de floating market gingen we naar een tempel waar wel 500 apen voor zaten! Leuk om te zien! Vooral de schattige baby-aapjes.

Nu zit ik in Hua Hin, een kustplaats. Eerst evenement douchen (daar ben ik wel aan toe na de jungle!) En dan op naar het strand!
Morgen ga ik eindelijk olifanten wassen!

Xx Corrie

  • 16 Juli 2016 - 13:58

    Juanita:

    Hoi Corrie,

    Wat heb je weer een erg leuk stuk geschreven....
    Als ik het lees heb ik echt het gevoel dat ik met je op reis ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Corrie

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 23287

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Zuid Afrika

12 Juli 2017 - 20 Juli 2017

Marokko

12 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Thailand

28 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Kenia!

22 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondreis Verenigde Staten (Westkust)

11 Juli 2012 - 18 Juli 2012

Jordanie

Landen bezocht: