sunset, leeuwen en masai - Reisverslag uit Bamburi Beach, Kenia van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu sunset, leeuwen en masai - Reisverslag uit Bamburi Beach, Kenia van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu

sunset, leeuwen en masai

Blijf op de hoogte en volg Corrie

02 Augustus 2014 | Kenia, Bamburi Beach

Jambo!

Inmiddels ben ik terug in het sea resort, maar wat hebben we de laatste dagen weer veel gezien!

Na mijn laatste verslag gingen we naar mzimi springs, een nijlpaarden en krokodillenvijver. Na wat ik 's ochtends van de masai gehoord had was ik biet heel gerust op de nijlpaarden (die bijten je voor de lol even doormidden), maar gelukkig lagen ze lekker te dobberen en kwamen ze niet te dicht in de buurt. We hebben zelfs 1 nijlpaard met een jonkie gezien!

Daarna kreeg Shiva haast, want we wilden de zonsondergang zien. Heel hard reden we richting de berg. Eenmaal bovenop werden we verrast. Daar stonden 2 serveersters van ons hotel met champagne en hapjes bij een prachtig uitzicht, Wow!!! Wat hebben we daarvan genoten!
Na de champagne werd het extra gezellig in de jeep, zelfs Shiva begon te zingen. Terug in het kamp hebben we heerlijk gegeten en zijn daarna met z'n drietjes naar het kampvuur gegaan. Daar hebben we gezongen, gekletst en vooral veel gelachen. Ook kwamen de masai nog even meedoen. De oudste van de twee zei dat hij de moderne muziek allemaal niet kende. Toen hij wegliep vroeg de jongste of we even Shakira op wilden zetten, lol!
Toen we naar de tent terug liepen vroeg ik aan de masai of hij niet even een leeuw kon regelen voor ons, die hadden we immers nog niet gezien! Hij moest er hard om lachen en vertelde dat ze soms wel 's nachts van verre te horen waren.
Rond half 1 's nachts werd ik op m'n wenken bediend. Van heel ver weg hoorde ik de leeuwen brullen. 'Gaaf!!!' Dacht ik toen nog! Maar toen stonden ze opeens wel erg dichtbij... Ik heb m'n fluitje gepakt en dichtbij me gehouden. Buiten zag ik de schijnwerpers van de masai gaan en de leeuwen gingen steeds harder brullen. Rond 4 uur werd het rustiger en hoorde ik ze weglopen. Ik heb geen ook meer dicht gedaan... 'S ochtends werd ik door de masai opgehaald om naar het ontbijt te gaan, ik vroeg hem hoe dichtbij ze waren en hij wees op ongeveer 20 meter van m'n tent, SLIK! Het was een heftig nachtje, zei hij..

Na het ontbijt was het tijd voor onze laatste safari. We konden de buffel toevoegen aan de big five. Dat brengt ons aantal dus op 3. De neushoorn heb ik niet gezien en de leeuw alleen gehoord. Dus ik zal nog eens terug moeten, wat naar...;).

Op de terugweg naar mombasa gingen we nog aan bij een ander masai dorp. Daar hebben we hun huisjes van binnen gezien. Die zijn klein en laag en gemaakt van olifantenpoep. Rook niet heel fris dus. Ook hebben we vuur gemaakt op de masai manier en kregen we allemaal de stokjes mee om het thuis ook zo te doen. We konden ook olifantenpoep krijgen, maar dat heb ik maar niet gedaan.. Ook de stokjes terug gegeven, aangezien we die toch niet door de douane krijgen. Tot slot gingen de masaimannen voor ons dansen. Het duurde niet lang of ik moest meedoen. Lekker uit de maat en hand in hand met de zoon van het dorpshoofd..;)

Nu hebben we een rustdag. Vanmorgen zijn we even in een klein winkelcentrum geweest. Mombasa zelf mogen we, ivm het terrorisme, niet in. Een jongen in het winkelcentrum wilde mij wel even meenemen en rondleiden in mombasa, maar ik wil toch liever levend en in een stuk naar huis dinsdag, dus heb vriendelijk geweigerd. Verder heb ik al wat souvenirs ingeslagen daar! Ik heb weer wat leuke verrassingen voor wat mensen thuis!!

Morgen gaan we om 6 uur weg voor een boottocht waar we wilde dolfijnen gaan spotten. Ook gaan we daar snorkelen! Zin in!

Tot later!

  • 02 Augustus 2014 - 14:53

    Ryan:

    Wat een verhaal met die leeuwen! Fijn om te lezen dat je het goed hebt, wij zielige werkezels gaan hier wel door

  • 02 Augustus 2014 - 15:07

    Chan:

    Have fun schattie! Enne, als je bij die man blijft (heet dat dan ook kroonprins?) dan mag ik wel op visite komen he??

  • 02 Augustus 2014 - 17:03

    Corrie:

    Hahaha jij altijd Chan! Ik heb geen idee of dat ook kroonprins heet..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Bamburi Beach

Corrie

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 23357

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Zuid Afrika

12 Juli 2017 - 20 Juli 2017

Marokko

12 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Thailand

28 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Kenia!

22 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondreis Verenigde Staten (Westkust)

11 Juli 2012 - 18 Juli 2012

Jordanie

Landen bezocht: