safari en masai - Reisverslag uit Matá, Jemen van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu safari en masai - Reisverslag uit Matá, Jemen van Corrie Oosterlaken - WaarBenJij.nu

safari en masai

Blijf op de hoogte en volg Corrie

31 Juli 2014 | Jemen, Matá

Jambo!

Ditmaal een berichtje vanuit tsavo west. Even de situatie schetsen van waaruit ik deze blog schrijf:
Denk aan zo'n 30 graden, een tentenkamp midden in een wildpark en een heerlijk zwembad. Al jaloers?

Gisteren zijn we vanuit mombasa naar tsavo gereden. Ze rijden hier als gekken! Ik ben zo blij in dat ik niet zelf hoef te rijden!! Onderweg zijn we langs een heel leuk souvenirwinkeltje gereden, maar ik heb me nog ingehouden;).
Hoe dichter we bij de ingang van tsavo west kwamen, hoe mooier de omgeving werd! Langs de weg kwamen we een baviaan en zebra's tegen. Eenmaal in het park kwamen we het eerste uur helemaal niks tegen. Onze gids, Shiva, had de jeep opengegooid zodat we op de banken konden staan om te fotograferen. Ik heb de hele weg gestaan, ben bont en blauw van alle hobbels. Na wat een eeuwigheid leek te duren kwamen we eindelijk een olifant tegen. Wat is dat machtig! Vanaf dat moment zagen we ook nog giraffen, antilopen, impala's, zebra's, een krokodil en ....... EEN LUIPAARD!!! Dat was wel heel gaaf! Maar hij deed z'n naam eer aan hoor, wat een luiwammes;).

Vanmorgen moesten we om half 6 op, want we gingen voor het ontbijt op gamedrive. Daar gingen we op zoek naar de leeuw. Maar Simba hield zich helaas schuil... Wel hebben we pumba aan ons lijstje mogen toevoegen.
Om 9 uur waren we terug in het kamp en konden we ontbijten. Daarna zijn we met een klein clubje op voetsafari gegaan met de masai. We hebben alles geleerd over dierenpoep... De dieren lopen hier gewoon tussen de tenten door! Ik heb alleen de horretjes dicht, zodat ik nog wat kan zien. Maar om 11 uur gaat de generator uit en hoor je alleen nog het geluid van de dieren. In de nacht houden de masai de wacht. Dus mocht meneer de leeuw gezellig in de tent komen liggen, dan moet je heel hard fluiten op het noodfluitje.
Maar dat was afgelopen nacht niet nodig. En... Ik mag ook fluiten als er een grote spin zit;).

Nu hebben we even pauze en om 4 uur gaan we naar de nijlpaarden en krokodillenvijver! En natuurlijk op zoek naar de neushoorn, waterbuffel en de leeuw! Want die big 5 moet compleet!

Zoals onze gids zou zeggen:
DOEIIIII

  • 31 Juli 2014 - 16:57

    Corrie:

    Het ziet er fantastisch uit. Ben benieuwd naar de krokodillenvijver. Geniet ervan. Gr. XX M XX

  • 31 Juli 2014 - 22:42

    John:

    Vind ik leuk!!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jemen, Matá

Corrie

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 1599
Totaal aantal bezoekers 23285

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Zuid Afrika

12 Juli 2017 - 20 Juli 2017

Marokko

12 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Thailand

28 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Kenia!

22 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Rondreis Verenigde Staten (Westkust)

11 Juli 2012 - 18 Juli 2012

Jordanie

Landen bezocht: